Name : Miyza Rashek :)
Age : Sweet 25
Hometown : Terengganu
Current : Kuala Lumpur

Friday, November 21, 2014

Life

       Alhamdulillah masih bernafas dan bersyukur sgt ALLAH masih panjangkan umur hambaNYA.Sebagaimana kita tahu kehidupan didunia adalah sementara so hargai lah sementara masih hidup ye.. ingat PENCIPTA kita...always belajar untuk menjadi lebih baik okay ? im trying too. :) 
In 2013 (bulan puasa), Ku dilanda ujian/dugaan..,bagiku ia amat menyedihkan dan mengecewakan... but kita sebagai hambaNYA  perlulah redha,sabar serta tawakal dengan setiap ujian itu dan berserah kepadaNYA. Im just think positive kerana apa yang berlaku ALLAH akan gantikan yang lebih baik. betul ! just wait okay. :) Moga setiap ujian melanda, dapat membuka hati kita supaya jangan mudah putus asa  dan juga dapat mematangkan kita. Inshaa ALLAH.
Apa perlu kita buat? Dekatkanlah diri kita dengan PENCIPTA kita....yang menguasai seluruh alam,yang memegang hati-hati kita. Usah tewas dengan hasutan syaitan! cari kembali kekuatan kita kerana kekuatan itu ada dalam diri kita.Kita perlu tahu selepas je ujian itu selesai,akan datang ujian lain maka bersedialah dalam menghadapi ujian seterusnya. so bersiap sedialah ye,ibarat sebuah roda... xselalunya kita diatas,..  :) semoga diberikan kekuatan setiap ujian yang akan datang.
“Tidaklah ada suatu musibah yang menimpa seorang muslim melainkan Allah akan menghapuskan dosa dengannya walaupun duri yang menusuk badannya.” (Imam al-Bukhari dan Muslim)

0 comments: